Ce inseamna mild hibrid
Automobilele mild hibrid au o baterie ceva mai mare decât mașinile normale. S-ar putea să nu pară foarte interesant, dar capacitatea electrică suplimentară poate furniza suficientă energie pentru a alimenta un mic motor electric care suplimentează puterea motorului când accelerăm.
Această asistență minoră ajută la reducerea stresului pe motorul pe benzină sau diesel, reducând astfel cantitatea de combustibil pe care o arde și îmbunătățind eficiența. Acest lucru duce la o economie mai bună de combustibil – ceea ce înseamnă că facturile dvs. de combustibil sunt puțin mai mici decât ar fi altfel – și obțineți emisii de CO2 mai mici din evacuare.
Cele mai bune sisteme permit, de asemenea, oprirea motorului pentru perioade scurte în timp ce mașina circulă cu o viteză constantă, îmbunătățind în continuare eficiența.

Mașinile hibride ușoare au de obicei o baterie de 48 de volți, care poate furniza mai multă energie decât bateria standard de 12 volți care se află sub capota majorității mașinilor. Exemplul modelului Kia Sportage, de mai sus, arată bateria din spatele mașinii.
Aceste baterii pot stoca mai multă energie decât o mașină convențională, dar sunt mult mai mici decât cele din alte tipuri de mașini hibride. Un Toyota Prius, de exemplu, poate stoca de trei ori mai multă energie electrică decât un Audi A7 sau un Kia Sportage hibrid ușor.
Capacitatea suplimentară este încă utilă pentru a conduce un motor mic lângă motorul mașinii (de mai sus etichetat starter și generator hibrid ușor). În unele sisteme, cum ar fi cele utilizate de Kia, bateria alimentează motorul sub accelerație, reducând necesitatea de a lucra cu greu motorul, ceea ce este deosebit de ineficient.
La alți hibrizi ușori, motorul poate menține mașina în mișcare la o viteză constantă, care nu necesită o cantitate mare de energie, permițând oprirea motorului – până la 40 de secunde în Audis ușor hibrid. În acest timp, mașina nu arde combustibil – reducând din nou facturile la combustibil și reducând emisiile mașinii.
Bateriile recuperează energie pe măsură ce mașina încetinește și frânează, arătată de săgețile galbene din diagrama de mai sus. Ele pot fi, de asemenea, reîncărcate în timpul conducerii constante, atunci când mașina calculează că este eficient să o facă. Acest lucru asigură faptul că tehnologia hibridă provoacă cel mai puțin gol posibil pe motorul pe benzină sau diesel și oferă cel mai mare impuls electric posibil.
Mașini hibride ușoare folosite
Dintre toate opțiunile hibride de pe piață, hibrizii blânzi reprezintă cel mai mic procent la începutul anilor 2020. Datorită naturii lor „ușoare”, impactul lor asupra eficienței este mult mai puțin pronunțat și, în timp ce prețurile pentru hibrizii ușori rămân mai mari decât alternativele obișnuite pe benzină sau motorină, acestea nu sunt la fel de scumpe ca hibrizii conectabili, care au acumulatori mult mai mari și motoare electrice mai substanțiale.
Oferte de mașini second-hand. cu toate acestea, vedeți că diferența de preț se închide aproape complet, doar câteva sute de lire dovedind diferența. Deci, dacă vă place să economisiți câte ceva din combustibil în fiecare lună, un hibrid ușor folosit ar putea fi o modalitate convenabilă de a face acest lucru. Hibrizii ușori folosiți vor deveni probabil disponibili într-un număr din ce în ce mai mare, deoarece această tehnologie este integrată în tot mai multe mașini noi.
Exemple obișnuite de modele hibride ușoare disponibile acum sunt versiunile „MHEV” ale Mazda 2 și Mazda 3, o serie de modele Audi „S” și mai multe versiuni ale Kia Sportage și Hyundai Tucson. Suzuki implementează, de asemenea, o tehnologie hibridă ușoară în gamele Swift și Ignis, la modele etichetate „SHVS”.